18.11.15

Симфонія Сльози

(писано о 06:00 ранку, 17 жовтня, в день св. Франциска Асижського)

Понад дріб’язковістю і метушнею, понад мурашиним світом людей, зойками втрат, понад катастрофами і «цвинтарем розстріляних ілюзій» пливе Жива Ріка Музики. Єдина мова, яка не потребує перекладу.
«Хіба можна писати Симфонію Сльози, коли навколо – ганебний маскарад?» Відповідь є: можна.
Мій ранок тепер відрізняється від усіх попередніх ранків. Завдяки щедрості Костянтина і завдяки «Багателям».


У нас тут вживають слово «багателізувати» тобто «легковажити».
Нажаль, у Львові вже нема ріки. Тому, коли хочу знову зібрати в цілість розбиті частини мене – їду в гори, де тече Черемош. Гірська ріка має свій звук: там і водовороти, і тихі плеса.
Біля води починаєш розуміти не тільки плинність часу і себе в ньому, але також і вічну тему Тривання, великого проминання усього, що дрібне.
Нас не буде, а ріка плистиме далі, до моря.
На Йордан, коли освячуються води українських рік, святим стає і Чорне море. А Ви знаєте, що річка Буг колись називалася Бог? Це ніби наш Ніл, як у Києві Борисфен…
Ігор Калинець у вірші, присвяченому Максимові Березовському, «Не отверзи мене во время старости» пише: «Скільки б не клав своє серце / на розпечене сонце / на каруселю платівки / воно сторчма шугне / до долу, в провалля, вже після першого такту / Так починається витік / гомону гаїв…
У «Багателях» серце нікуди не шугає. Ви, пане Валентине, ніби ласкаво запрошуєте посидіти з  Вами коло РІКИ. Берете за руку і ведете під дощем. Чи це сніг?
Вам вдалося передати мерехтіння світла на воді. Айвазовський радіє. А як втішаються імпресіоністи!
Скапування води з весел, в тиші ранку, коли від кожної краплі ідуть концентричні кола і човен ковзає беззвучно по тихому плесу.  Чи може це тремтіння роси на пелюстках польових лілей?
Як подякувати Вам за торкання до Великої Цілості? 

Можливо так: Евхарісто, киріє! Людина не може жити без води.
Ваша музика не тільки провадить до води, вона сама є  в о д о ю .
Анрі Матісс казав, що в час Французької Революції йому найкраще вдавалися натюрморти.
Франціско Ґойя сотворив «Капрічос» на хвилях Великої Депресії.
Євген Лисик, під скаженими тиском сталінсько-брежнєвського маразму, намалював вугіллям геніальну серію «Химер» і буквально з шматків власної плоті і кров’ю серця виліпив декорацію до «Спартака», які чомусь дуже нагадують обгорілий Майдан 2014 року.
В хроніках кінця ХХІ ст. писатимуть: в розпал російсько-української війни, сумнозвісного теракту в Парижі… і напливу біженців в Європу деякі щасливі люди мали змогу слухати «Багателі» Сильвестрова.
… і вони були єдиними які уціліли…
… і війна припинилася.
Іванка Димид
Київ – Львів – Княжичі





Немає коментарів:

Дописати коментар