(писано о 06:00 ранку, 17 жовтня, в день св.
Франциска Асижського)
Понад дріб’язковістю і метушнею, понад мурашиним світом
людей, зойками втрат, понад катастрофами і «цвинтарем розстріляних ілюзій»
пливе Жива Ріка Музики. Єдина мова, яка не потребує перекладу.
«Хіба можна писати Симфонію Сльози, коли навколо –
ганебний маскарад?» Відповідь є: можна.
Мій ранок тепер відрізняється від усіх попередніх ранків.
Завдяки щедрості Костянтина і завдяки «Багателям».
У нас тут вживають слово «багателізувати» тобто
«легковажити».
Нажаль, у Львові вже нема ріки. Тому, коли хочу знову
зібрати в цілість розбиті частини мене – їду в гори, де тече Черемош. Гірська
ріка має свій звук: там і водовороти, і тихі плеса.
Біля води починаєш розуміти не тільки плинність часу і
себе в ньому, але також і вічну тему Тривання, великого проминання усього, що
дрібне.
Нас не буде, а ріка плистиме далі, до моря.
На Йордан, коли освячуються води українських рік, святим
стає і Чорне море. А Ви знаєте, що річка Буг колись називалася Бог? Це ніби наш
Ніл, як у Києві Борисфен…
Ігор Калинець у вірші, присвяченому Максимові
Березовському, «Не отверзи мене во время старости» пише: «Скільки б не клав
своє серце / на розпечене сонце / на каруселю платівки / воно сторчма шугне / до
долу, в провалля, вже після першого такту / Так починається витік / гомону
гаїв…
У «Багателях» серце нікуди не шугає. Ви, пане Валентине,
ніби ласкаво запрошуєте посидіти з Вами
коло РІКИ. Берете за руку і ведете під дощем. Чи це сніг?
Вам вдалося передати мерехтіння світла на воді.
Айвазовський радіє. А як втішаються імпресіоністи!
Скапування води з весел, в тиші ранку, коли від кожної
краплі ідуть концентричні кола і човен ковзає беззвучно по тихому плесу. Чи може це тремтіння роси на пелюстках
польових лілей?
Як подякувати Вам за торкання до Великої Цілості?
Можливо
так: Евхарісто, киріє! Людина не може жити без води.
Ваша музика не тільки провадить до води, вона сама є в о д о ю .
Анрі Матісс казав, що в час
Французької Революції йому найкраще вдавалися натюрморти.
Франціско Ґойя сотворив «Капрічос» на хвилях Великої Депресії.
Євген Лисик, під
скаженими тиском сталінсько-брежнєвського маразму, намалював вугіллям геніальну
серію «Химер» і буквально з шматків власної плоті і кров’ю серця виліпив
декорацію до «Спартака», які чомусь дуже нагадують обгорілий Майдан 2014 року.
В хроніках кінця ХХІ
ст. писатимуть: в розпал російсько-української війни, сумнозвісного теракту в
Парижі… і напливу біженців в Європу деякі щасливі люди мали змогу слухати
«Багателі» Сильвестрова.
… і вони були єдиними
які уціліли…
… і війна
припинилася.
Іванка Димид
Київ – Львів – Княжичі
Немає коментарів:
Дописати коментар