07.08.14

Сурма має лунати!

Ті, які відважно пішли служити й готові віддавати своє життя – це є найкращі представники народу, вони мають перші місця в наших серцях і умах.

Покровителі дня 7 серпня 2014 року
Успення св. Анни, матері Пресвятої Богородиці
свв. Жінки Олімпіяда і Євпраксія

Боже слово
Перше послання апостола Павла до Коринтян 14:6-19
6  А тепер, брати, якщо б я прийшов до вас і заговорив мовами, яка вам користь із мене, коли я, говоривши до вас, не вділю вам ні об'явлення, ні знання, ні пророцтва, ні науки? 7  Так само воно і з бездушними речами, що дають звук, чи то сопілка, а чи то цитра: коли не видають із себе різних звуків, як розпізнавати, що грається на сопілці чи на гуслах? 8  Якже сурма лунає невиразно, хто приготується до бою? 9  Отак воно і з вами: коли ваша мова не має в собі ясних слів, як зрозуміти те, що ви говорите? Ви будете на вітер говорити! 10  Є їх чимало, тих усіляких мов на світі, і ні одна з них не позбавлена значення. 11  Та коли я не розумію значення слів, я буду тому, хто говорить, чужинцем, і той, хто говорить, буде мені чужоземцем. 12  Тим то й ви - коли вже так їх прагнете, отих духовних дарів, - старайтеся їх мати подостатком на збудування Церкви. 13  Тож, хто говорить мовами, хай молиться, щоб умів вияснити. 14  Бо коли я молюся мовами, дух мій молиться, а розум мій без плоду. 15  Що ж, отже, робити? Буду молитися духом, а й розумом буду молитись. Буду співати духом, а й розумом буду співати. 16  Інакше бо, коли благословлятимеш духом, - то як проста людина скаже «Амінь» на твою подяку, коли вона не знає, що ти кажеш? 17  Ти гарно дякуєш, та другий тим не повчається. 18  Дякую Богові моєму, що я більш усіх вас мовами говорю; 19  але в Церкві волію п'ять слів розумом моїм сказати, щоб навчити й інших, ніж десять тисяч слів мовами.
Євангелія від Матея 20:17-28
17  Коли Ісус вирушав у Єрусалим, узяв осібно дванадцятьох і дорогою сказав їм: 18  “Отож ми вирушаємо в Єрусалим, і Син Чоловічий буде відданий первосвященикам і книжникам, і засудять його на смерть. 19  І віддадуть його поганам, щоб ті глумилися, катували та розіп'яли його; а третього дня воскресне.” 20  Тоді підійшла до нього мати Заведеєвих синів зо своїми синами і вклонилась, щоб його про щось попросити. 21  Той же сказав їй: “Чого бажаєш?” Відповіла йому: “Скажи, щоб оці два сини мої сіли в твоєму Царстві – один праворуч, другий ліворуч тебе.” 22  У відповідь Ісус мовив: “Не знаєте, про що просите. Чи спроможні ви пити чашу, яку я маю пити?” Сказали йому: “Спроможні.” 23  Промовив до них: “Чашу мою питимете, але сісти праворуч мене чи ліворуч, – не моє це давати, лише – кому мій Отець приготував.” 24  Почувши це, десятеро почали нарікати на двох братів. 25  Ісус же, закликавши їх, сказав: “Ви знаєте, що князі народів панують над ними, а вельможі гнітять їх. 26  Не так має бути між вами. Але як хтось хотів би у вас бути великий, нехай буде вам слуга. 27  І хто б хотів у вас бути перший, нехай стане вам за раба. 28  Так само Син Чоловічий прийшов не для того, щоб йому служили, але – послужити й дати життя своє на викуп за багатьох.”
http://dyvensvit.org/bible-quote/1%20%D0%9A%D1%80%2014:6-19,%20%D0%9C%D1%82%2020:17-28,%20%D0%93%D0%BB%204:22-31,%20%D0%9B%D0%BA%208:16-21


Коментар до слова
Апостол Павло закликає до того, щоб наші слова були завжди ясними, щоб ми думали, що казати, і це робили в стислій формі: так, щоб інші зрозуміли. Він наводить навіть приклад війни, що коли немає точного наказу, то не може й бути вчасного захисту чи нападу. Він каже: «Як же сурма лунає невиразно, хто приготується до бою? Отак воно і з вами: коли ваша мова не має в собі ясних слів, як зрозуміти те, що ви говорите?»
Євангелист Матей доповнює цю науку думкою, що те про що ми говоритимемо має бути не для власної користі чи вивищення, а для служіння іншим. Він наводить слова Ісуса Христа до апостолів: «Як хтось хотів би у вас бути великий, нехай буде вам слуга.»
Наскільки ці слова правдиві ми відчуваємо, коли згадуємо про наших активістів Майдану, чи добровольців на війні з Росією. Ті, які відважно пішли служити й готові віддавати своє життя – це є найкращі представники народу, вони мають перші місця в наших серцях і умах.
Просімо святих апостолів Павла і Матея, щоб вони нам допомогли «духом і розумом молитися», «не для того, щоб собі служили, а багатьом».

Зображення

Немає коментарів:

Дописати коментар