Покровителі дня 18 січня 2014
http://ecumenicalcalendar.org.ua/2014/1/18 (Молитва + Ікона)
Боже слово для Майдану
Перше послання апостола Павла до Тимотея 3:14-4:5
14 Пишу тобі це, надіючися, що незабаром прийду до тебе. 15 Коли ж загаюся, то щоб ти знав, як слід поводитися в домі Божім, яким є Церква Бога живого, стовп та основа правди. 16 А то річ певна, що тайна побожности - велика: Христос явився у тілі, засвідчений у Дусі, показався ангелам, проповідуваний поганам, увіруваний у світі, вознісся у славі. 1 Дух виразно каже, що за останніх часів деякі відступлять від віри і пристануть до духів обманних і навчань бісівських; 2 зведені лицемірними брехунами з таврованим сумлінням, 3 вони заборонятимуть одружуватися і волітимуть стримуватись від страв, що їх Бог створив для вірних і для тих, які спізнали правду, щоб їх споживати з подякою. 4 Бо всяке Боже створіння -добре, і не слід нічого відкидати, коли його з подякою приймати, 5 бо воно освячується словом Божим і молитвою.
Євангелія від Матея 3:1-11
1 Того часу з'явивсь Йоан Христитель і проповідував у пустині Юдейській. 2 Він говорив: “Покайтесь, бо наблизилося Небесне Царство.” 3 Це ж той, що про нього говорив пророк Ісая: “Голос вопіющого в пустині: Приготуйте Господню дорогу, вирівняйте стежки його.” 4 А той Йоан мав одежу з верблюжого волосу й пояс ремінний на крижах у себе; їжа ж його була – сарана й мед дикий. 5 Тоді виходили до нього Єрусалим і вся Юдея, і вся околиця йорданська 6 і приймали хрищення від нього в річці Йордані, сповідаючись у своїх гріхах. 7 Побачивши, що сила фарисеїв та садукеїв іде на хрищення до нього, він до них мовив: “Гадюче поріддя! Хто вас навчив тікати від наступаючого гніву? 8 Принесіть же плід, гідний покаяння, 9 і не гадайте, що можете самі собі казати: Маємо за батька Авраама. Кажу бо вам, що Бог з цього каміння може розбудити (до життя) дітей Авраама. 10 Сокира вже при корінні дерев: кожне дерево, що не приносить доброго плоду, зрубають і в вогонь кинуть. 11 Я вас хрищу водою на покаяння, а той, хто йде за мною, від мене потужніший, і я негідний носити йому взуття. Він вас христитиме Духом Святим і вогнем.http://dyvensvit.org/bible-quote/1%20%D0%A2%D0%BC%203:14-4:5,%20%D0%9C%D1%82%203:1-11
Проповідь для Майдану
Христос кличе не лише до очищення, до покаяння. Боротьба зі злом є важливою частиною доброї справи! Чи я ідентифікую зло? Ну, тоді легше - можу з ним боротися!
Дорогі браття і сестри!
Апостол Павло описує кризову ситуацію, ніби нашу, коли каже про людей “зведених лицемірними брехунами з таврованим сумлінням”. Треба, отже, застановитися над тим феноменом, і прийняти рішення. Зразу скажемо, що лікарством від впливу таких поганих суспільних тенденцій – це “велика тайна побожности”. Потрібно реально вірити і довірятися Ісусові, “Христові, який явився [до нас] у тілі” на Різдво, а на Йордан, Він був “засвідчений у Дусі”, на Пасху “вознісся у славі”.
Для мене важливо тут сказати, що нині вірити замало. Треба ще й довіряти Ісусові. Бо лише за цієї умови можна сильно свідчити, що “всяке Боже сотворіння – добре”, а також нести благу вість серед своїх героїв і тітушок, називаючи добро – добром, а зло – злом. Довір’я і визначення ситуації дуже потрібні, щоб самим ідентифікувати носіїв добра і носіїв зла. Добро і зло є протилежні собі істини. Якщо довіряємо Богові, то в нас з Ним установляються прозорі відносини, які так же переходять до наших взаємовідносин із людьми.
Часто ми бачимо сіру зону, яка може існувати між добром і злом. Знаймо, що вона відноситься до зла, бо є туманом, який заплутує людей, і напівсвідомо веде їх до зла, або робить їх знаряддям зла. Це навіть може стати наркотиком ілюзій добра, яке насправді є видозміною зла.
Пам’ятаючи, що Бог діє в житті кожної щирої людини та історії всіх народів зосібна, ми можемо і повинні давати оцінки явищам біля нас, тоді позиціонуватись. Тоді, очевидно, оскільки будемо не лише вірити, а довіряти Божому промислу, ставатимемо на вузьку дорогу, яка єдино правильна і веде до висот перемоги над злом, що таїться в в кожному з нас і в нашому суспільстві. Вирішувати до якого табору остаточно записатись – це й називається: “приготувати Господню дорогу, вирівняти стежки Його”.
Дорогі браття і сестри! Ви розумієте, що ми нині говоримо про велику купіль, про загальну чистку нашої свідомості. Для того й в нашому суспільстві настали часи мирної (р)еволюції, бо ми дійсно працюємо над заміною матриці українського соціального ладу. Це, що робив Йоан Хреститель, а потім Ісус Христос теж було заміною одного завіту на другий, так у вимірі особистому як і суспільному. Натомість, поведінка фарисеїв та садукеїв – це втеча від відповідальности, від “наступаючого гніву”; воно не сприйнятне і за це ті, що так чинять названі “гадючим поріддям”.
Мир, який нам пропонує євангелист Матей – вогненний, динамічний; це меч, це “сокира, яка вже готова при корінні”! Серйозно зараз думаймо, яке зло є в нашому приватному житті, що має своє продовження у суспільстві; які погані звички я поширюю на зовні, серед своїх колег? Яке в кожного з нас ставлення до зла, яка наша боротьба з ним? Чи ми чуємо голос Божий, голос совісти, голос народу, “голос вопіющого в пустелі”? Чи ми на цей голос реагуємо щоденно, щогодинно? Чи ми врешті приносимо “плід гідний покаяння”?
Майдан – навернення – сокрушення багатьох сердець в нашій країні є даром Святого Духа. Чи ми зможемо цей дар оцінити, помножити отримані таланти, перенести їх у просторі і часі за межі географічгого Майдану?
Такі роздуми нам пропонує Церква в навечір’я Просвіщення, щоб ми визначили зло, очистились від нього, наповнились вірою, жили довір’ям. Молімося, просім Бога зуміти прийняти і оцінити ці дари і тим же сіяти хрещенням Духа Святого і вогнем любови.
Христос Раждається!
Апостол Павло описує кризову ситуацію, ніби нашу, коли каже про людей “зведених лицемірними брехунами з таврованим сумлінням”. Треба, отже, застановитися над тим феноменом, і прийняти рішення. Зразу скажемо, що лікарством від впливу таких поганих суспільних тенденцій – це “велика тайна побожности”. Потрібно реально вірити і довірятися Ісусові, “Христові, який явився [до нас] у тілі” на Різдво, а на Йордан, Він був “засвідчений у Дусі”, на Пасху “вознісся у славі”.
Для мене важливо тут сказати, що нині вірити замало. Треба ще й довіряти Ісусові. Бо лише за цієї умови можна сильно свідчити, що “всяке Боже сотворіння – добре”, а також нести благу вість серед своїх героїв і тітушок, називаючи добро – добром, а зло – злом. Довір’я і визначення ситуації дуже потрібні, щоб самим ідентифікувати носіїв добра і носіїв зла. Добро і зло є протилежні собі істини. Якщо довіряємо Богові, то в нас з Ним установляються прозорі відносини, які так же переходять до наших взаємовідносин із людьми.
Часто ми бачимо сіру зону, яка може існувати між добром і злом. Знаймо, що вона відноситься до зла, бо є туманом, який заплутує людей, і напівсвідомо веде їх до зла, або робить їх знаряддям зла. Це навіть може стати наркотиком ілюзій добра, яке насправді є видозміною зла.
Пам’ятаючи, що Бог діє в житті кожної щирої людини та історії всіх народів зосібна, ми можемо і повинні давати оцінки явищам біля нас, тоді позиціонуватись. Тоді, очевидно, оскільки будемо не лише вірити, а довіряти Божому промислу, ставатимемо на вузьку дорогу, яка єдино правильна і веде до висот перемоги над злом, що таїться в в кожному з нас і в нашому суспільстві. Вирішувати до якого табору остаточно записатись – це й називається: “приготувати Господню дорогу, вирівняти стежки Його”.
Дорогі браття і сестри! Ви розумієте, що ми нині говоримо про велику купіль, про загальну чистку нашої свідомості. Для того й в нашому суспільстві настали часи мирної (р)еволюції, бо ми дійсно працюємо над заміною матриці українського соціального ладу. Це, що робив Йоан Хреститель, а потім Ісус Христос теж було заміною одного завіту на другий, так у вимірі особистому як і суспільному. Натомість, поведінка фарисеїв та садукеїв – це втеча від відповідальности, від “наступаючого гніву”; воно не сприйнятне і за це ті, що так чинять названі “гадючим поріддям”.
Мир, який нам пропонує євангелист Матей – вогненний, динамічний; це меч, це “сокира, яка вже готова при корінні”! Серйозно зараз думаймо, яке зло є в нашому приватному житті, що має своє продовження у суспільстві; які погані звички я поширюю на зовні, серед своїх колег? Яке в кожного з нас ставлення до зла, яка наша боротьба з ним? Чи ми чуємо голос Божий, голос совісти, голос народу, “голос вопіющого в пустелі”? Чи ми на цей голос реагуємо щоденно, щогодинно? Чи ми врешті приносимо “плід гідний покаяння”?
Майдан – навернення – сокрушення багатьох сердець в нашій країні є даром Святого Духа. Чи ми зможемо цей дар оцінити, помножити отримані таланти, перенести їх у просторі і часі за межі географічгого Майдану?
Такі роздуми нам пропонує Церква в навечір’я Просвіщення, щоб ми визначили зло, очистились від нього, наповнились вірою, жили довір’ям. Молімося, просім Бога зуміти прийняти і оцінити ці дари і тим же сіяти хрещенням Духа Святого і вогнем любови.
Христос Раждається!
Немає коментарів:
Дописати коментар