12.07.14

Добрий провідник – безкорисливий!

Природа, яка нас оточує подає різні прості, але гарні приклади лідерства. Півень локалізує свою територію, відганяє конкурента, запліднює курок, береже їх і курчат від хижаків, і тримає в окреслених межах.

Покровителі дня 12 липня 2014 року

Свв. Славних і всехвальних і первоверховних апп. Петра і Павла


Боже слово
Друге послання апостола Павла до Корінтян 11:31-12:9
31  Бог і Отець Господа Ісуса, - благословен вовіки! - знає, що я не говорю неправди. 32  В Дамаску правитель царя Арети стеріг місто дамащан, щоб мене схопити; 33  та мене спущено віконцем у коші з муру, і я втік з його рук. 1  Чи треба хвалитися? Воно й не личить, але я таки приступлю до видінь та до об'явлення Господа. 2  Я знаю чоловіка в Христі, що чотирнадцять років тому, - чи то було в тілі, не знаю, чи то було без тіла, не знаю, Бог знає, - був він узятий аж до третього неба. 3  І знаю, що той чоловік - чи в тілі, чи без тіла, не знаю, Бог знає, - 4  був узятий у рай і чув слова несказанні, яких годі людині вимовити. 5  Таким буду хвалитися, собою ж не буду хвалитися, хіба лиш моїми немочами. 6  А коли я захочу хвалитися, я не буду безумний, бо скажу правду; але я стримуюся, щоб про мене хтось не сказав більше, ніж у мені бачить або від мене чує. 7  А щоб я не загордів надмірно висотою об'явлень, дано мені колючку в тіло, посланця сатани, щоб бив мене в обличчя, щоб я не зносився вгору. 8  Я тричі благав Господа ради нього, щоб він від мене відступився, 9  та він сказав мені: «Досить тобі моєї благодаті, бо моя сила виявляється в безсиллі.» Отож, я краще буду радо хвалитися своїми немочами, щоб у мені Христова сила перебувала.
Євангелія від Матея 16:13-19
13  Прийшовши в околиці Филипової Кесарії, Ісус спитав своїх учнів: “За кого мають люди Сина Чоловічого?” 14  Ті відповіли: “Одні за Йоана Христителя, інші за Іллю, ще інші за Єремію або одного з пророків.” 15  “На вашу ж думку”, – до них каже, – “хто я?” 16  Озвався Симон Петро і заявляє: “Ти – Христос, Бога живого син.” 17  У відповідь Ісус сказав до нього: “Щасливий ти, Симоне, сину Йонин, бо не тіло і кров це тобі відкрили, а Отець мій небесний. 18  Тож і я тобі заявляю, що ти – Петро (скеля), і що я на цій скелі збудую мою Церкву й що пекельні ворота її не подолають. 19  Я дам тобі ключі Небесного Царства, і що ти на землі зв'яжеш, те буде зв'язане на небі; і те, що ти на землі розв'яжеш, те буде розв'язане й на небі.”


Коментар до слова


Серед людей чи навіть тварин потрібний провідник для кожної спільної справи. Багато залежить від натхнення і візії такого лідера, від його моральних якостей, від закладених звичок. Не в останній мірі, спільна дія може розвинутися позитивно чи негативно завдяки його якостям. Кожний провідник має свої компетенції, які чітко обмежені і це йому допомагає мати ясну спільну ціль і її досягати. Це теж сприяє тому, щоб піддавати належній перевірці точність виконання виражених завдань. Якщо того всього немає чи одна складова відсутня, справу не можна успішно допровадити до кінця. Ціль суспільної праці вождя має бути благородною, інакше він перестає бути вождем, а стає просто ватажком.
Природа, яка нас оточує подає різні прості, але гарні приклади лідерства. Півень локалізує свою територію, відганяє конкурента, запліднює курок, береже їх і курчат від хижаків, тримає в окреслених межах; качур після ночівлі веде качок і каченят до їжі. Тихоокеанська форель для нересту ікри запливає в дельти річок, долаючи опір течії, пороги і водоспади. Пливучи за провідником, який краще знає шлях ніж якісний навігатор, риби піднімаються по руслу у верхів’я і там викидають ікру.
Апостол Павло показує нам, – яке воно провідництво в Бозі! Його дія в інтересах громади завжди благодійна, без мети одержання прибутків; він веде себе скромно і сумирно, по-людському він майже безглуздий, кволий і зовсім нешкідливий. Мимо труднощів, переслідувань, відкидання, арештів, страждань, Павло дуже любить народ, якому служить (тобто корінтян), і все робить для їхнього духовного збагачення. Апостол дуже часто подорожує, пливе морями, всюди залишає своїх учнів, а потім їм пише послання, щоб тримати їх в тонусі Господньої справи; ми ці листи століттями читаємо в-час Апостола на кожній святій Літургії.
Однак секрет успіху Павла називається – благодать Божа. Господь чітко це йому пригадав, коли сказав: «Досить тобі моєї благодаті, бо моя сила виявляється в безсиллі». Це напімнення корисне для всіх християнських провідників світу, чи вони в родині чи державі, парафії чи Церкві. Для успішного лідерства потрібно, щоб активними були Світло Мудрості і Сила Духа, а їх отримують тільки вбогі духом, ті що не ходять із маскою перед другими людьми, а є самі собою, навіть у немочах. Павло також був переконаний, що без терпіння не можливо провадити інших до доброї цілі.
Вчімося від цього великого апостола як бути лідером в своїй Церкві і Народі, бо таких людей нам найбільше нині потрібно для автентичного християнства і для щирого патріотизму.
Євангелія від Луки вказує на риси керівника святого Петра. Він знає хто є Бог людини і всього сотвореного! Він несе відповідальність за себе і за других, і це робить висловлюючи визнання віри, а згодом діючи згідно нього. Таким чином Петро стає опорою для других. Він приймає постанови, які зобов'язують його та інших, бо рішення для спільного добра всі мають виконувати. Таким чином провід – це мандат наданий для служіння. Якщо людина безкорисливо, згідно уповноваження діє, то тоді нова посада, а з нею сан чи стан, можуть бути тільки на користь. Інакше привілеї стають зашморгом, і не тільки обраний, а ціла громада опиняється в небезпеці самообману і сповзання із праведної спільної путі. Нам відомі такі приклади із історії Церков, народів, держав, спільнот і родин – деякі з них на завжди пропали в небутті. Ми не хочемо такої для нас долі.
Для того, молімося нині, щоб Господь Бог, був завжди першим і останнім провідником у нашому житті; щоб ми бачили цілість як Отець, були відданими як Син, і цілеспрямованими як Дух. Нехай нашими покровителями і натхненниками будуть верховні апостоли Петро – своєю безпосередністю і цілеспрямованістю, Павло  – активністю і смиренністю. Молитвами всіх святих провідників! Амінь!

Коротко
Провід – це мандат наданий для служіння.
Для його успіху потрібні Світло Мудрості і Сила Духа.
La dirigeance est un mandat donné pour servir.

La Lumière de la Sagesse et la Puissance de l'Esprit sont nécessaires à son succès.

Немає коментарів:

Дописати коментар